Hysteri och olustiga situationer

Man skulle kunna tro att en solsemester i Afrika skulle vara avslappnande. Det ar en myt, det ar inte avslappnande nagonstans. Istallet ar det en standig kamp emot solbrannan. Det finns vissa saker man forvantas sta ut med nar man aker pa semester: somnlosa natter pga. sonderbranda axlar och, an otrevligare, orsnibbar, kliande myggbett, svett, fesljummet vatten etc. Men det finns en sak som aldrig nagonsin far handa, nagot som maste undvikas med alla medel: man far inte komma hem utan en ordentlig solbranna. Darav utsatter man sig for extrema mangder soljus, nar man hellre legat i skuggan och last, och vidtar storsta mojliga uppmarksamhet nar man smorjer in sig med solkram sa att varje flack pa kroppen inte skall vara insmord med en grad for stark solkram. Det ar inte avslappning, det ar hysteri och det ar en hysteri ingen kan fly undan.

Annars har min vaska inte dykt upp an och jag borjar inse att den heller inte komma att gora det. Befann mig i en smula komisk/skrack situation forsta dagen da tva man korde oss for att shoppa det nodvandigaste i Stone Town. For en sekund hade jag glomt av att jag var i Afrika och blev saledes en smula trumpen nar jag fann mig sjalv stirrandes pa ett par kopior av roda Calven Klein string medan fyra afrikanska man plus min pappa i sin tur stirrade pa mig och inte forstod min skepsis till dessa underklader. Det blev ingen shopping den dagen.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback