Oövervinnerlig och pank

Har insett mitt problem när jag blir full: Jag tror att jag är oövervinnerlig. Detta kan ställa till med ganska mycket problem, då jag får för mig att göra saker jag kanske inte skulle tycka var så lämpliga i nyktert tillstånd. Fast jag har som princip att aldrig ångra något, mer än små saker (som spydiga kommentarer, onödiga drinkar etc.). Efter att ha korkat upp den andra flaskan rödvin på Alla hjärtans dag slutade dock kvällen på ett oväntat sätt, allt beroende på att min hjärna o onyktert tillstådn lever efter Gunde Svans gamla devis; ingenting är omöjligt.

Käkade pizza igår för ovanligetens skull (och det där var inte ironiskt, jag äter faktiskt väldigt sällan pizza nu för tiden). Ringde först upp för att beställa en speciell pizza (vet inte hur den stavas). Lade sedan på luren i beslutsångest. Ringde upp igen och beställde istället en kebabpizza. Skulle sedan gå in och föra över pengar till mitt tomma kort, men då fungerade inte internetbaken! Panik! Jag hade en pizza att hämta ut om tio minuter och jag skulle inte kunna lösa ut den! Såg mig förtvivlat runt i lägenheten för att hitta lämpligt objekt att byta mot pizzan, men hittade inget som man liksom direkt kunde värdera till en kebabpizza. Tillslut fungerade dock banken och jag kunde gå och hämta ut pizzan. Gott var det också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback