Malmöitiska äventyr och göteborgskt avund

Precis tillbakakommen till Götet från en visit hos Louise i Malmö. Anländ till Malmö kände snabbt igen den malmöitiska trevligheten då jag väntandes på bussen råkade höra en kille i telefonen säga: "Du ska hålla dina fingrar i styr. Om du inte håller dina fingar i styr ska jag klippa av dem en för en.". Japp...

Klädvalen under större delen av helgen tvingades vi dessvärre noga anpassa efter vår hud, där desto mer heltäckande ju bättre var ledordet. Detta kom sig av att vi efter en dags strosande på stan mycket ivrigt och euntisiatsiskt skulle göra oss vackrare med nyinköpta brun-utan-sol-servetter. Strålande idé tyckte vi och det förstår man ju att det är mycket lättare att få det jämnt med en servett än med en kräm och vi kommer bli så heta, brunast i Malmö. Ska bara ta ett glas rödvin först. Resultatet? Någon som har en overall att sälja till en vän i nöd med fläckig hy?

Efter den kvällens bravader följde en oerhört händelselös dag i frosseriets tecken. De absolut största kraftansträngningarna gick åt till att två gånger under dagens lopp gå ner till ICA Maxi som ligger fem minuter från Louise och inhandla den mest feta kost vi kunde komma över. Resten av krafterna användes åt de ytterst anträngande i att sträcka sig (från soffan) efter något av följande: ostbågspåse, fanta, cigg, askfat, tändare, tv-kontrollen, pizzan eller brie - osten. Huh!

Väl hemma i Göteborg kan jag inte låta bli att avundas alla som vunnit på Liseberg. Överallt går de omkring med gigantiska chokladkakor, enorma chipspåsar eller jätte gosedjur. Jag vinner aldrig på Liseberg. När är det min tur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback