Tråkmånsar och svett

Alltså seriöst, vad har hänt med Liberala ungdomsförbundet? Inte för att jag är speciellt insatt i vad som händer nuförtiden, men att döma av det lilla jag snappar upp verkar det ha förvandlats till ett tråkigt, mediebildsbesatt och till viss del maktgalet förbund. Hela diskussionen om att några luffare hade blivit för fulla en lördagsnatt i Almedalen - kom igen! Jag tror att det har mycket att göra med samma sak som "dataskandalen", nämligen en närmast besatthet att kränga fler anhängare, sympatisörer, röster och mediaplats. Problemet som jag ser det, och det var även en förändring jag började känna när jag slutade vara aktiv, är att man blir för proffsig. Man vill för mycket, tar sig på lite för stort allvar. Även om det låter patetiskt så handlar politik någonstans om passion, men den verkar ha kvävts av byråkrati och profesionalism. Det är inte det allra viktigaste att allt är perfekt hela tiden, men det är viktigt att hålla uppe glöden och att inte ge sig där man tycker att det är viktigt. Och ärligt talat, vi är väl vuxna människor, hur kan man bara bli upprörd av att någon har satt i sig ett glas för mycket?

För övrigt har Göteborg blivit invaderat av små och halvstora fotbollsspelare som förvandlar bussarna till illaluktande omklädningsrum. Jag säger bara duscha innan ni sätter er på bussen för fan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback