Utan kontroll och skyttetrafik

Köpte en ny bok idag efter att ha avslutat Bridget Jones för ungefär hundrade gången (denna gången på engelska dock). Avgörandet kom när det på baksidan av boken stod "But is David really in control of his life? And if he isn't - who is?". Känns som att jag kan identifiera mig ganska så utmärkt med den här karaktären. De senaste dagarna har jag lyckats med bland annat följande konststycken: ta gräsklipparen till pizzerian (taxi sista biten dock), totalt fucka upp min ekonomi, maila sönder den stackars studievägledaren på GU därför att jag inte förstår hur jag ska fylla i ansökningsblanketten och köra över en kråka som gick mot en säker död (jävligt traumatiskt faktiskt). Ett under att jag hittar mina egna kroppsdelar varje morgon.

För övrigt har mailen och telefonen gått varm sedan min lägenhetsannons legat ute i mindre än ett dygn. Nu inser jag hur överhettad hela bostadsmarknaden är i den här staden och hur lyckligt lottad jag är som äger min lägenhet. Insåg dock att jag kanske borde tänkt över hela uthyrningsprocessen innan jag satte ut annonsen, alla frågar man bör ställa och bör kunna svara på. Får tänka över detta när jag storstädar lägenheten. Hm, att ha visningar flera gånger i veckan kommer ju vara ett utmärkt sätt att hålla borta gamla kebabrester och fimpar ifrån vardagsrummet. Strålande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback