Garderob och hemmakväll

Efter att ha tittat på sista säsongen av Sex and the City känns min garderob bara så...dassig. Och Göteborg känns bara så...futtigt. Första dagen utan feber idag, strålande sol ute, men jag känner mig ändå omotiverad till att gå på stan eftersom jag inte glänser lika mycket som SJP gör när hon först kommer til Paris. Det enda som glänser på mig lär vara svetten i min panna när febern tränger tillbaka. Här och nu lovar jag mig själv att jag ska bli rik. På heder och samvete. För jag vill också ha hundra par skor värda 400 dollar styck. Det är jag faktiskt värd. Och jag ska flytta till New York. Ha!

Känns ganska konstigt att vara hemma en hel helg. Fast ganska skönt ändå. Kan gå på stan utan att behöva planera en massa för kvällen, oroa mig för vad jag ska ha på mig, om jag ska hinna föna håret, när systemet stänger, om jag ska komma in, vilka telefonnummer jag måste radera från min telefonbok etc. Ska istället laga indisk kyckling med ris åt mig själv ikväll och sedan titta på melodifestivalen. Gud så vuxet. Ska dammsuga också (kanske).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback