Bröstupptäckt och svenska meningar

Förödande brösthändelse igår. Köpte ett paket av sådana där bh:ar som man klistrar fast på brösten och de kom bara i en storlek. Jag fick klippa av dem till hälften. Har nu visserligen dubbelt så många bh:ar än vad som fanns i paketet från början, men även ett fastställt faktum att mina bröst är hälften så stora som H&M:s uppfattning av en genomsnittskvinna. Vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Övertalade Rob att köpa en lär-dig-själv bok om svenskan. Kan inte påstå att han har pluggat överdrivet flitigt, men det går inte att förneka att han gör framsteg. Hans hittills svåraste mening är: "Vad har ni för yrke?". Bra mening.

Ps. Om 27 minuter är det min födelsedag i England, men det har redan varit min födelsedag i Sverige i 33 minuter, så alla ni som känner er träffade för att inte ha sagt grattis än (vilket är alla): jag ska inte glömma detta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback