Pill och revolution

Har varit hos tandläkaren nu. De var snälla. Men dyra. De hade en tv i taket som man kunde titta på när man låg ner i stolen. Den visade pingviner. Och reklam för lite tandprodukter. Mest reklam, fast pingvinerna spelade en inte helt obetydlig roll. Jag förstår för övrigt inte varför de pratar med en samtidigt som de pillar en i munnen. Det är ju inte direkt som att man kan svara tillbaka. Oftast får man sig också en uppläxning i tandvård och där ligger man utan möjlighet att försvara sig medan de riktar strålning emot en och sedan rusar ut ur rummet. Ganska orättvist tycker jag.

 
Såg en lapp om en revolutionär frukost som skulle äga rum första maj. Då undrade jag naturligtvis vad man gör på en revolutionär frukost. Man kanske äter middag istället. Typ, vi vägrar fan att anpassa oss till systemet. Bara för att några kapitalistsvin bestämt att man ska äta frukost på morgonen innebär det inte att det är det man ska göra. Tvärtom. Kanske är det hela bara ett kodord för de redan invigna. De vet förstås att man inte äter frukost på morgonen i enlighet med systemet utan att frukosten äger rum på kvällen. Så i självaste verket kommer den revolutionära frukosten förtäras vid middagstid. Ha, jag genomskådade dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback