Jägarinstinkt och uppskattad peng

Ha! Jag visste att det inte var mig det var fel på! Forskare har nämligen visat att hetsätning härstammar från tiden då vi var jägare och hade en betydligt mer flukturerande tillgång till föda. Följaktligen var tvugna att äta allt som kom i vår väg och det är detta drag i den mänskliga naturen som även i vår tid orsakar ohämmad matkonsumtion. Slutsats, jag har inte dålig karaktär - det är den mänskliga naturen!

När vi ändå är inne på mat. Det är underligt att när man varit inne i över en timme i mataffären och spenderat fyrsiffriga summor att man ändå blir så otroligt överaskad och glad för den där femman eller tian man får tillbaka på sin vagn. Helt plötsligt känns det som att man har tjänat en femma eller en tia och ångesten över att man köpt för dyr mat (igen) försvinner nästan helt. Den mänskliga naturen som spökar igen kanske?

Kommentarer
Postat av: Viktor

Nä men nu får du väl ta och uppdatera här tycker jag! Vill få min dagliga dos av Claras cynismer!

2008-09-13 @ 12:11:36
Postat av: Nives

håller med!

2008-09-18 @ 20:36:12
Postat av: Julia

Ja usch! Jag med!

Skärpning Clara!

2008-09-18 @ 20:47:17
Postat av: Clara

Okej, nu ska det bli ordning och reda! Behöver nog bara köpa en burk lingonsylt till för att helt återgå till mitt gamla vanliga cyniska och bittra jag.

2008-09-20 @ 20:52:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback