Inproduktivitet och matverser

Förresten blir jag lite orolig över min uppfattning om framsteg i uppsatsskrivande. Försökte börja formulera någon slags text istället för att bara sitta på Starbucks och läsa, men då jag skrivit "In the discourse of multiculturalism and moral pluralism, however, Rawls’ idea of public reason has been criticised for neglecting the importance of" utan att kunna komma på vad fan det är för viktigt han neglegerar ägnade jag lite tid åt att hitta på en titel istället. Så kom jag på en titel som jag tyckte var så himla fyndig och då helt plöstligt kände jag mig oförskämt nöjd med mig själv och slutade skriva. Inget produktiv beteende. Alls.

Igår gick en storväxt kvinna omkring och sjöng jättehögt på stan. Hon sjöng ganska fint, men jag undrar om hon hade hittat på texten själv. En rad löd: "Feed me untill I can't eat anymore." Undrar om det var inledningen till en kontaktannons.

Kommentarer
Postat av: David

Okej, du MÅSTE skicka mig ett utkast/vadsomhelst av din uppsats när du känner att du har nånting acceptabelt att skicka till folk. Förhållandet mellan offentligt förnuft och mångkulturalism/pluralism är ju precis det jag skriver om.



"Offentligt förnuft" är en usel översättning av "public reason" men jag har liksom bestämt mig för att om jag skriver på svenska om filosofi så ska jag använda mig av svenska termer. Fr.a. är det inte min översättning utan typ Annika Perssons, se "Folkens rätt - med 'Åter till idén om offentligt förnuft'".

2008-12-09 @ 01:01:04
Postat av: Clara

jag skickar gärna ett utkast, behöver all feedback jag kan få! Men du skriver väl inte på svenska? Eller finns den en svensk filial på Sheffields filosofiavdelning? ;) Ja, offentligt förnuft känns inte helt rätt... fast å andra sidan kan jag inte komma på något bättre!

2008-12-09 @ 01:08:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback