Insiktslös och ifylld

Två dagar har jag varit hemma och börja redan falla in i mina gamla vanor. Vissa är bra, som att laga ordentlig middag varje kväll. Vissa är dock mindre bra, som att obekymrat med ytterst frekvent gå och fylla på vinglaset ur boxen i kylen. Man skulle ju kunna tro att Sveriges konservativa alkoholregler har en hämmande effekt på mitt drickande, men i själv verket är det precis tvärtom. Just på grund av dessa regler ser jag till att bunkra upp och jag är inte den som har disciplinen att inte dricka när det finns både vin och ett gäng olika spritsorter att tillgå. Har ni tänkt på det, sossar??

Pappas flickvän hjälpte mig att skriva ut mitt CV idag. Hon måste ha haft någon salgs superskrivare med sjuka färgkontraster för mina läppar på bilen blev illröda. Och jag använder inte ens läppstift eller läppglans. Så nu ser jag ut som en annan slampa på min CV-bild. Tur att jag är så väldans trevlig och vältalig att arbetsgivare kommer att se igenom det...;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback