Vaken och vodka

Vad gör Clara uppe, hemma i sitt egna hem, klockan tio på midsommardagen? En mycket befogad fråga, min vän, och liksom alla bra frågor så finns det ett bra svar. Clara vaknar upp i en skinnsoffa. Claras hud har nästan blivit ett med nämnda skinnsoffa. Mitt emot Clara ligger det en kille och sover i en fåtölj. Clara känner inte killen. Clara börjar känna att det är dags att röra på sig. Clara smyger ut och ringer en taxi. Clara inser att hon ar tappat ett örhänge och går tillbaks för att leta. Hittar det inte. Väldigt sur. Clara tar taxin till pappa. Clara hittar lite chokladglass hos pappa. Gott. Pappas tjejs son ska åka till Frankrike. Han har glömt sitt pass. Pappa får kasta sig in till stan med passet. Clara åker med. Clara kommer hem. Clara funderar på vad man ska göra klockan tio en midsommardagsmorgon om man inte är sömnig. Clara är öppen för förslag.

Uppdatering: Clara hittar örhänget i håret. Clara blir genast glad. Clara går och dricker kaffe och öl med Fredrik och Tobias på Avalon.

Mycket trevlig midsommar annars. Förstod dock att det skulle sluta illa när det stod en dunk på bordet med en dödskalle på. Själv höll jag mig till georgiskt vin och georgisk vodka. Slutade förvisso också ganska illa. Men det är väl meningen att det ska göra det på midsommar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback