Pissighet och braigheter

Ska laga jättegod höstmiddag ikväll till Maria och mig, men det är sånt jävla skitväder att jag inte orkar gå utanför dörren för att handla. Önskar att jag hade magisk tankekraft så att jag bara kunde tänka på ingridienserna och vips skulle de ligga och vänta på mig i köket. Och kanske kunde jag fövandla de obkeväma sofforna o köket till en levande brasa (det skulle i och för sig gå att göra utan magi, om jag bara kunde lista ut hur man stängde av brandalarmet). Förstår inte av att alla länder jag kunde ha flyttat till så väljer jag ett som har precis lika pissigt väder som Göteborg, om inte pissigare. Jag kanske gillar pissighet. Tvivelaktigt.

Två bra saker har i alla fall hänt idag. Ett är att jag hittade den lilla pärlan till ett halsband som jag fått av mormor, som varit borta i flera veckor. På något mystikt sätt hade den hamnat i en av mina väskor och råkade få tag på den när jag rotade efter tuggummi. Två är att jag lyckats få ihop min uppsats till rätt längd i en hyfsat sammanhängande manér. Halva uppsatsen går dock att läsa i fotnoterna (som inte räknas med hihi). Kanske kan göra om "att läsa mellan raderna" till "att läsa i fotnoterna". Möjligtvis kan en tredje bra sak bli att jag lyckas laga världens godaste lamm. Det förutsätter dock att jag först går och köper lammet. Om det bara kunde sluta vara så pissigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback