Korkad och borttappade bord

Härmed utnämner jag mig själv till århundradets mest korkade människa. Och då bör man betänka att århundradet precis har börjat, men att min korkadenhet lär hålla sig i topp tills det slutar. Jag har glömt av min kod till mitt bankkort. Bara sådär. Glömde av den i fredags, trodde att jag hade kommit på den idag och testade såldes att ta ut pengar, men icke. Har haft samma kod i säkert två år och helt plötsligt kan jag bara inte komma på den. Vad hände med min hjärna?

Hade ett bråk igår med en av vakterna i mitt hus. Han hade synpunkter på att vi flyttade mitt bord till en annan lägenhet för att kunna äta söndagsmiddag tillsammans.

Vakt: Sluta flytta möbler. De kan försvinna.

Jag: Jag tror inte att vi kommer att tappa bort ett bord.

Vakt: Säg inte det. Sluta bara flytta möblerna.

Jag: Okej, då äter vi väl på golvet nästa gång då.

Så stängde jag dörren. Det finns för många maktmissbrukare i denna värld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback