Madrassbedrifter och kulturberikande

Den uppenbara faran med att bo med andra människor: de kan få dig att stanna uppe hela natten och dricka vin. Med tillhörande huvudvärk dagen efter. Fick dock reda på både det ena och det andra om mina korridorsvänner. Och hatten av till en av dem: efter två veckor fick hon byta ut sin madrass därför att hon haft för mycket sex i den. Imponerande.

Måste få lov att säga något seriöst också. Det är sp underbart att bo med människor från olika kulturer. Det senaste två åren har jag träffat människor från hela världen och det är lite samma känsla som när jag lämnade liberala ungdomsförbundet. Då kunde jag inte längre argumentera för något genom att säga att det var liberalt - nu kan jag inte argumentera för något genom att luta mig på svenska värderingar. Allt måste motiveras - och det går! Så olika är vi trots allt inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback