Pretto och Winberg

Två personer delar samma kök. Person nummer ett står dushcat, sminkad och klar och kokar ägg, kokar kaffe, gör iordning lunchmacka med räkor, och allt detta medan hon lugnt lunkar omkring i köket och tittar på nyheterna. Person nummer två kommer inrusandes i pyjamas, lyfter på locket till kaffekokaren och inser att det redan kokar. person nummer ett säger att det finns nog med kaffe för dem båda, varpå person nummer två rusar tillbaka in i sitt rum för att duscha. Fem minuter senare kommer person nummer två in i köket igen, halsar i sig en kopp kaffe och springer sedan iväg till skolan. Person nummer ett äter fridfullt sin äggmacka och har tid med både kaffe och cigg innan hon behöver gå till skolan. Vilken person är jag? Tragiskt nog är jag person ett. Jag har blivit ett pretto.

Usch jag satte på P3 Morgon. Skulle jag aldrig ha gjort. Deras gäst är Maragreta Winberg. Hela min morgon är förstörd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback