Godismysterium och stadsplanering

Letade runt i min väska efter mynt och hittade en godis. Inget konstigt i sig, om det inte varit för att det var en som jag verkligen inte gillar. Hur har den hamnat i min väska? Kan jag ha köpt någon slags blandpåse där det var några sådana i, men bestämt mig att det övriga innehållet vägde upp att jag skulle vara tvungen att slänga dessa? Jag brukar ibland göra så med Gott&Blandat. Gillar inte lakrisen, men ibland är jag så sugen på de övriga godisarna att jag kan ta smällen att slösa lite pengar även på lakris. Men jag kan verkligen inte komma på någon godisblanding som har den sorten som låg i min väska OCH goda saker. Ett mysterium med andra ord.

Idag har mitt liv åkt iväg i kartonger från Stockholm till Sheffield. Själv stannar jag en och en halv vecka till. Vill egentligen stanna i Stockholm. Men vill också flytta till Sheffield. Kan dem inte slå ihop Stockholm och Sheffield? Namnen är ju redan jättelika!

Kommentarer
Postat av: anna

Hej! Jag sökte runt lite på google om att flytta till Sheffield och fann då din blogg, och detta inlägg. Bor du där nu? Och isåfall, hur är det?



Min pojkvän (som just nu bor i Skottland) flyttar antagligen till Sheffield inom en snar framtid då företaget han jobbar för flyttar produktionen dit, och han vill att jag lämnar Sverige och följer med. Så därför undrar jag lite om hur staden är, om det är lätt att få tag på boende (dyrt till skillnad från Sverige?) och lite sånt.



Om du har tid och lust så får du mer än gärna skriva ett litet svar!



Ha det bra!

/Anna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback