Valfråga och avsaknad av gener

Jag tänker rösta på det partiet som vill avskaffa disk. Sjukt konstigt att ingen driver den frågan. Det finns väl ingen som är för disk?

Igår i tunnelbanan började ett barn prata med mig. Jättegulligt barn. Men jag blir fruktansvärt stressad av att prata med barn. Jag har ingen aning om vad jag ska säga, vilket får mig att tro att det måste vara något fel på mig. Jag trodde att det låg i människans gener att kunna kommunicera med barn, men ingenting kommer naturligt för min del. Jag behöver regi för att kunna prata, eller för den delen leka, med barn. Speciellt jobbigt är det när mamman eller pappan står bredvid och utvärderar mig. Barnet har sådant enormt övertag från starten. Det har både gulligheten och evolutionen på sin sida. Verkligen inte alls rättvist.

Kommentarer
Postat av: Gabriel

För att inte tala om övertaget i att ha typ ingen erfarenhet. Det spelar ingen roll vad man säger som barn för "man vet inte bättre", men den vuxne bör ju ha en massa att säga iom alla erfarenheter som man ska ha ansamlat genom åren. Men antagligen är det också just det som hindrar en från att prata förbehållslöst på samma sätt som ett barn; man vet vad som är onödigt att yttra.

Postat av: Clara

Sant! Men försök inte ursäkta barnen här nu, dem har tillräckligt många som försvarar dem. ;)

2010-09-16 @ 08:57:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback