Rea och återvinning

Alltså, jag hatar verkligen rea. Och i synnerhet hatar jag mellandagsrea. Vad är det med folk liksom? Har de inte fått nog av att göra av med pengar? Och hade man verkligen velat ha ett speciellt plagg, vill man inte hellre ha det när det fortfarande är modernt då? Vari ligger charmen i att trängas med hundratals andra, knappt kunna andas, knappt höra något på grund av att butikerna envisas med att pumpa ut klubbmusik på högsta volym (tror de att de kan lura en att man är på en klubb eller? Så att man lika lätt som man köper en drink ska köpa en jacka eller en klänning?). Dessutom är det bara uttjatade kläder på rean, de snygga är till fullpris. Kan i och för sig ha viss förståelse för de som vill köpa märkesjeans till billiggare pris, men de som går till H&M? Vad sparar man liksom, 50 kronor? Nä, ska hålla mig borta från stan de närmaste dagarna nu.

Har faktiskt städat nu. Det blev rätt bra. Måste bara bära ner alla gamla tidningar och flaskor. Har alltid varit Magnus som gjort det så lite skamset måste jag erkänna att jag inte ens vet var återvinningen ligger... Nu står dock en rad vinflaskor på golvet och det ser kanske inte så snyggt ut. Ska skaffa karta och kompass och leta i källaren här.

Kommentarer
Postat av: magnus

Bra jobbat! Tumme upp

2006-12-27 @ 21:39:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback