Självgodhet och Gud

Så var man ute på köttmarknaden igen. Intressant. En sak jag i alla fall har återupptäckt är att jag trivs ganska bra i mitt eget sällskap. Jag vet, jag är världens mest självgoda människa, men det är ju rätt bra för mig ändå. Jag menar, tänk om jag hade varit värsta idioten, då hade jag ju aldrig stått ut med mig själv!

Fick mitt antagningsbesked precis och kom visst in på statskunskap B. Fattar ingenting, trodde verkligen att det var kört. Nu blir det ju jobbigt bara, för jag hade ju tänkt åka till England och plugga engelska till våren. Hade faktiskt sett fram emot att komma iväg lite. Hatar alla val. Ska nog skaffa mig en personlig rådgivare. Undra vad det skulle vara för person i sådana fall. Någon som har alla svaren liksom. Borde ju bli Gud det. Får väl ringa och boka en tid med honom då.

Önskar förresten att jag vore fem år äldre. Inte alltid då (fet åldersnoja!) utan på kvällarna. Är man typ 25 är Göteborg en helt okej feststad. Kanske ska passa på att fråga Gud om det också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback