Fyllon och regn

Ännu en natt på jobbet. Det är rätt roligt att jobba natt. Det händer liksom alltid något och gästerna är ju roliga. De flesta är rätt pckade och det gör dem faktiskt trevligare (än till exempel obeslutsamma barnfamiljer, vilka typ är sända av djävulen). Oftast, ska tilläggas. Jag blev kallad, vad var det nu igen, jo, mongolid. Det var ju kul. Men om man tänker efter noga så var det nog snarare den killen som var mongolid, om man nu bara kan vara mongolid så där utan vidare. Annars var det rätt trevligt folk. En kille genomskådade min säljteknik så jag gav hon honom en dipsås för halvapriset. Fan va grym jag är ändå, hehe. Jag var faktiskt riktigt grym i kassan idag, sålde hur mycket som helst. Var nog personligt rekord faktiskt. En riktigt rolig sak hände också: jag har alltid tänkt att någon dag kommer någon att uppskatta hur trevlig och serviceminded jag är och i och med detta erbjuda mig ett jobb. Precis det var vad som hände. En norsk tjej berömde mig och frågade om jag ville jobba i deras restaurang som de ska öppna. Så fick hon mitt nummer och min mail. Grymt!! Även om hon inte hör av sig blev jag på toppenhumör, kanske var därför jag sålde så bra.

När jag skule gå hem ösregnade det så hade sådär lust att gå. Kollade om det gick någon buss och det gjorde det! Inte så bra att jag fick reda på det för nu kommer jag väl aldrig att gå mer. I vilket fall kom inte den jävla bussen som det hade stått på Västtrafiks hemsida (surprise att dem har dålig service...) så jag kom hem typ en halvtimme senare än om jag hade gått. Men va fan, busschaffisen var ju trevlig och jag slapp bli så blöt. Dessutom lyckades jag lyssna igenom nästan hela Plans av Detah Cab for Cutie,vilket är en grym skiva och spela snake och bowling på telefonen. Bowlingen var inte min starka sida dock, får nog öva lite mer där. Nu är det nog bäst att jag går och lägger mig annars sover jag bort hela morgondagen (eller idag, om man ska vara korrekt).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback