Bortryckt och verklighet

Det är en sådan konstig och tråkig känsla när man precis har läst ut en bra bok. Precis i samma stund som man når klimax med dess tillfredsställelse slungas man liksom tillbaka til verkligheten och tvingas lämna en hel värld. Man har ju levt i bokens värld sedan man började läsa och sedan måste man abrupt inse att den världen inte finns, alla personer man känner så väl bara var på låtsas. Det är nackdelen med den bra bok.

Nu är det inte lång tid kvar här i Bristol. Om en vecka åker jag hem för Davids student och när jag kommer tillbaka har jag mindre än en vecka återstående. Det känns faktiskt ganska lagom att åka hem nu. Fast det verkliga livet med alla dess förpliktelser flåsar mig i nacken tyngre och tyngre ju mer hemresan nalkas. Hade jag bara haft några miljoner på kontot som väntade när jag kom hem hade nog det hela kännts lättare. Fast det hade nog det mesta gjort då i och för sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback