Hemlighet och rättvisa

Tvingades att kolla på Oprah igår på gymet eftersom teven stod där precis framför mig när jag stod och trampade som bäst. Det var dock mycket underhållande. De pratade om alla människor som blivit hjälpta av "The Secret". Tidigare var de alla feta, panka, olyckliga och bodde på snöiga ställen (detta är inte mina ordval). Efter att de börjat tänka på vad de ville ha blev de däremot smala, rika, lyckliga och bodde på soliga ställen. De har aldrig funderat över att de kanske beror på att de börjat äta mindre, fokusera mer på karriären, tänka positivt och flyttat? Eller det kanske inte var deras vilja att flytta, det var ju universiums attraktionskraft som drog dem till solen. Och antagligen var det samma attraktionskraft som sög fettet ur deras rumpor också. Intressant också att de alla blivit rika på att förmedla vidare Hemligheten. De har tänkt hemligt på att bli rika hemligt och sedan blivit rika på att berätta hemligt. Allt är väldigt hemligt och attraherande.

Fick ett positivt ekonomiskt besked häromnatten. En av reklamtidingarna som jag inte orkat slänga än visade sig vara min deklaration. Så det var ju tur att jag inte hade slängt den. Speciellt eftersom jag får 7000 kronor tillbaka! Här snackar vi skatteåterbäring till de fattiga. Ett tydligt exempel på när omfördelningspolitiken fungerat. Mer pengar till mig = ökad rättvisa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback