Pruttar och sexstudier

Bredvid mig på gymet igår stod det en tjej på en maskin och pruttade konstant. Hon stod på maskinen i en timme och fes var femte minut. Eftersom jag hade hörlurar kunde jag bara känna lukten och blev först orolig för att det var jag som släppte mig och att jag inte hade märkt det eftersom jag inte kunde höra något. Så jag var mycket uppmärksam på mina egna luftvägar och insåg då att det var tjejen bredvid som inte kunde hålla inne. På något sätt tycker jag att eftersom man accepterat att det kommer att lukta svett på gymet ska man inte behöva stå ut med pruttlukt också. Faktiskt.

Läste att på de universitet studenterna har mest sex har de också sämst studieresultat. Underligt tycker jag, jag hade förväntat mig att det skulle vara tvärtom. Fast det är klart, det beror på hur mycket sex dem har. Dem kanske har så mycket sex att dem varken hinner plugga eller gå på några föreläsningar. Fast i så fall är det ju inte sexet i sig som är problemet utan prioriteringsförmågan. Förmodligen beror det på vad för slags sex de har också. Om de till exempel har värsta maratonsexet med extrem fysisk påfrestning kan man ju förstå att de är för trötta för att gå till skolan. Lösningen vore kanske att skolan delade ut olika batteridrivna sexleksaker så att de slapp anstränga sig så mycket själva och istället kunde lägga den energin på att plugga. Bra förslag, faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Systerystern

Djupa och kul funderingar. Låter lite som hur min hjärna fungerar eller nått. Frågan är dock: Varför tog inte tjejen en paus om hon kände att hon pruttade eller nått?

Postat av: Clara

En väldigt bra fråga. Toaletten var faktiskt bara precis bakom och jag hade med glädje passat hennes maskin.

2008-04-18 @ 16:08:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback