Bortgift och journalist

Igår höll jag på att bli bortgift med en trettiofyraårig georgier. Idag ville hotellägaren gärna veta om jag var gift. Verkar som att jag är ett lovligt byte här. Tanten igår som ville gifta bort mig med sin son påstod att hennes son inte gillade några tjejer, det var därför han inte var gift. Men mig skulle han tydligen gilla. Sedan frågade hon om vi har en sådan kultur i Sverige att det var fint att vara oskuld till sitt bröllop, antagligen som en indirekt fråga om det var mitt fall. Kanske var jag inte en sån bra match till hennes son när allt kom omkring...

Schlagern vill jag helst inte prata om. Idag har vi dock lekt journalister. Det var massiva demonstrationer på grund av valresultatet så vi sprang omkring med kamera och diktafon i högsta hugg. Det är ganska kul att leka journalist, man känner sig rätt viktig. Av en ren slump råkade jag dessutom få prata med generalsekreteraren för arbetarpartiet och en annan parlamentsledamot. De trodde att OSCE var i maskpoi med CIA. Kanske inte så konstigt att folk är skeptiska till oppositionen här...image38

Kommentarer
Postat av: Nives

Uf vilka snygga byxor du hade. nu e jag lite avundsjuk här. O glöm inte min brollöpsinbjudan. Måste tyvär tacka nej till tärneuppgiften då tärneklänningar oftast kommer i en fantastsik combo av gräslig tyg,material o ballongform vilket möjligt kan resultera i singelskap for life!

2008-05-26 @ 13:28:06
Postat av: Clara

Haha, mina tärnor skulle aldrig riskera något sådant! Mina tärneklänningar ger garanterat giftermål. =)

2008-05-26 @ 17:49:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback