Fetma och flyt

Georgisk mat består mest av kött och deg så nu har Viktor fått ångest och håller på att göra sit-ups och armhävningar. Jag försöker få honom att sluta för jag får ångest över att jag inte också gör sit-ups. Han lyssnar inte så mycket på mig. Klokt nog. Skulle gärna vilja gå en promenad, men det går inte på grund av risk för överfall såhär på kvällen. Bra ursäkt, eller hur? Den kan man inte köra i Sverige i alla fall. Det är synd, på ett sätt. Om man är lat som jag.

Förutom att vi håller på att bli feta så går det ganska bra för oss faktiskt. Vi ska ha möte med två studenter som ska hjälpa oss att tolka imorgon, på lördag ska vi ha våra första intervjuer här i Tblisi och på måndag ska vi åka på en tre-dagars tur till Västra Georgien. Vi har försökt att prov-intervjua varandra, men fann att frågorna som vi försökt göra så enkla var ganska svåra att besvara. Fast det beror nog bara på att vi inte är smarta. Förhoppningsvis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback