Kompensation och hyckleri

Tyckte så synd om mig själv för att jag inte hade några cigaretter under hela natten då jag inte kunda sova så har kompenserat genom att kedjeröka hela dagen. Mår illa.

För övrigt tycker jag att mantrat "ingenting är onyttigt i rätt mängder" är rättså missledande. Jag menar, visst, tre rutor choklad kan man ju äta utan att det är onyttigt så på så vis kan man ju argumentera att choklad inte är onyttigt i sig. Men sen när vill man äta tre rutor choklad? Choklad ska äta i stora mängder, annars kan man ju lika gärna skita i det. Äter man det inte alls är det ju heller inte onyttigt. Poängen med onyttigheter är ju att det måste ätas i stora mängder för att vara tillfredställande. Det luktar hyckleri tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback