Lureri och julfläsk

Jag förstår inte varför det är olika pris för olika storlekar på te på Starbucks. Jag menar, den enda skillnaden är ju mängden vatten. Och vatten är gratis, för om man ber om ett glas vatten utan te i behöver man inte betala. Om det hade krävts fler tepåsar för en stor mugg så hade det ju varit förståeligt, men så är inte fallet. Lurendrejeri är min slutsats. Fast de är förlåtna ändå, enbart på grund utav att påtår på kaffet är gratis. Det kan förlåta de flesta lurendrejerier faktiskt.

Igår bakade jag lussebullar och lagade risgrynsgröt och hade riktigt julmys med mig själv! Nästa år ska jag dock se till att stanna i norr (till skillnad från i år då jag ska till Australien) över hela julen så att man kan bli tjock på riktigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback