Absolut fethet och absolut konsumtion

För ett tag sedan skrev jag om att jag kommit på själva definitionen av att vara fet och det var att man kunde se sina egna kinder. Det är dock enbart fethet i relativa termer: även om man kan se sina egna kinder kan man fortfarande vara mer eller mindre fet. Nu har jag kommit på definitionen av att vara absolut fet, det vill säga då man helt enkelt inte kan bli fetare. Absolut fet är man när man inte längre kan urskilja sina kroppsdelar. Man är helt enkelt bara en klump fett.

Efter att i fredags ha konfronterats med ett bankonto mer fyllt med pengar än någonsin tidigare bar det av till shoppingcentrumet. Och om jag shoppade. Tror aldrig att jag har gjort av med så mycket pengar på en enda shoppingrunda förut. När jag kom hem fick jag panik och extremt dåligt samvete. Försökte bota det genom att skänka pengar till välgörenhet, men det fick mig bara att må ännu sämre eftersom jag insåg hur mycket mer jag hade kunnat ge om jag inte att shoppat så mycket. Vaknade jättetidigt på grund av panik och dåligt samvete så gjorde det enda rätta och åkte och lämnade tillbaka ett par stövlar och en topp. Gick sedan och tröstköpte ett par skor på Primemark. Kändes snopet.

Kommentarer
Postat av: Nives

Omg det e som att läsa om sig själv, ja utom att mitt konto e mer tomt en huvudet på en blondin. Va hade du köpt för stövlar då?

2008-10-26 @ 10:50:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback