Hemsk dag och sympatisk mathandlare

Imorgon är dagen. Dagen jag fruktat sedan mitten av juni. Dagen då min redan hårt prövade ekonomi sätts på ett prov den så länge lyckats undvika. Dagen då mitt tappra försöka att döda mig själv i förtid också kommer att gå ut över antal skor jag har råd att köpa. Det är dagen då mitt föråd av georgiska cigaretter kommer att ta slut. En snabb upplysning: ett paket georgiska cigaretter kostar 8 kronor, ett paket engelska kostar 80 kronor. Det är, milt uttryckt, en jävla skillnad. Ser heller inte lika coolt ut att röka engelska cigaretter som georgiska. Åh, om imorgon bara aldrig kunde komma.

För övrigt undrar jag om jag ser ovanligt sympatisk ut när jag handlar mat. Igår blev jag uppraggad när jag stod och valde grönsaker. Idag blev jag rådfrågad om vilken chokladask en kille skulle köpa till en tjej (vilket smälte mitt hjärta). Anser mig själv vara allmänt osympatisk och bitter, men det kanske inte stämmer (lär dock stämma bra imorgon efter att jag har inhandlat mitt första 80-kronors cigarettpaket).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback