Judeskämt och judemän

Har precis avslutat Jom Kippur genom att bryta fastan med rejäl middag tillsammans med judiska studentföreningen. Det är så underbart att umgås med judar. Det spelar liksom ingen roll vart man är ifrån eller hur få sekunder man känt varandra - det är alltid bekvämt och naturligt att umgås. Dessutom får man vara hur antisemitisk man vill.

Synagogan var dock tråkig som vanligt. Inte för att syftet är att det ska vara underhållande. Vet inte riktigt vad syftet är. Det är nog olika för alla. Mitt syfte med att gå till synagogan är att hitta en judisk man att gifta mig med. Det känns trots allt mer realistiskt än att be till någon man inte vet finns. (Och nu hamnar jag väl i hevetet för att jag skrev det... sex timmars synagoga förgäves.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback