Ekonomisk mackskapare och inskränkt frihet

Idag ska jag börja mitt nya ekonomiska liv. Den största förändringen går ut på att jag ska göra mina egna lunchmackor. Jag är oerhört exalterad över detta. Det fullkomligt sprudlar av kreativa och kulinariska men ändock ekonomiska smörgåsidéer i mitt huvud. Så gott, så billigt, men också så roligt!

Jag önskar dock att jag slapp dela kök med någon. Jag orkar faktiskt inte engagera mig i någon slags konversation så fort jag ska laga mat. Mina korridorare verkar dock känna sig tvingade att krysta fram något slags samtalsämne så fort vi är i köket samtidigt. Som att de har köpt en ny mobiltelefon. Jaha, vad får dig att tro att jag skulle vilja höra om det? Eller att det är curry i deras mat. Faktiskt, lägger de gärna till. Okej, ni är från Indien, jag fattar att det är curry i er mat. Jag bryr mig inte. Jag vill inte veta. Det är helt irrelevant information som inte tillför något till mitt liv utan bara tar en massa onödigt plats i min hjärna och sedan måste jag gå runt och veta alla dem här sakerna. Jag ser det som en inskränkning på min frihet att irrelevant fakta tvingas på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback