Brist på mat och hungrig

Till lunch idag åt jag en soppa som enligt killen som sålde den inte innehöll något smör eller grädde (inte för att jag frågade. Han tyckte väl att jag var fet.). Jaha, tänkte jag, den innehåller ingenting alltså, varför ska jag då betala 69 kronor? Men jag köpte den ändå, det var väl något vagt nyårslöfte som gjorde sig påmint. Två timmar senare var jag utsvulten och köpte en påse godis.

På tal om mat så har min mamma en lustig logik om hunger. Då jag försökte skynda på våran middag lite eftersom jag var väldigt hungrig sa hon åt mig att lugna ner mig, jag hade ju ätit lunch och själv hade hon bara ätit frukost så så hungrig kunde jag ju inte vara. Varför skulle jag bli mättare av att hon inte har ätit? Ungefär som att jag skulle gå omkring och vara mätt hela tiden bara för att folk svälter i Afrika. Det fungerar inte så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback