Enkel matte och musikaliskt alibi

I ett försök att vara lite strukturerad och planerad bestämde jag mig för att göra en lista på fördelar med de två olika koncept som jag skall jämföra i min uppsats. Den ursprungliga tanken var att jag sedan skulle välja de bästa och skriva om dem. Men när jag var klar blev jag så otroligt uttråkad så orkade inte varken välja eller skriva. Insåg dock att listan för det ena konceptet hade 23 fördelar medan det andra bara hade 19 min sin lista, så helt plötsligt kändes frågan avgjord. Varför ska jag behöva argumentera för det ena konceptet när lite enkel matematik kan avgöra frågan?

Ikväll smäller det, japp, final i melodifestivalen! Jag vet inte riktigt vem jag hejar på. Ugglas är nog favoriten därför att hon sticker ut lite, men jag måste även erkänna att jag är lite svag för både Alcazar och Agnes. På något sätt är ju melodifestivalen min musiksmaks alibi. Det är ändå gången på året jag offentligt kn erkänna att jag tycker om discopop. Så om jag måste heja på någon slags soulballad har liksom hela detta kryphål i min musikkaraktär förintats. Därför håller jag mig nog till glitter, tajta fodral och tonartshöjningar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback