Ensamstående och förkyld

Jag skulle uppenbarligen inte klara mig som ensamstående speciellt länge. Började fredagen med att äta en Eton mess med ett glas prosecco till middag medan Alex sprang omkring på lekplatsen på puben. Han skulle tvuget klättra upp där han egentligen var för kort så jag fick ställa mitt glas prosecco på klätterställningen medan jag hjälpte honom. Joe och Nuray påpekade dock att det kanske skulle vara lite svårt att förklara för de andra föräldrarna varför deras barn är täckte med prosecco (eller glas!) så Joe fick hålla det för mig istället andra gången. Resten av helgen åt jag snacks konstant och ingen ordentlig mat, samt drack två glas vin på lördagen. Stark mammainsats. Straffet är att jag nu verkar ha en förkylning på ingång. Extremt dålig tajmin eftersom jag i veckan ska maxa i knäböj och marklyft, göra klart all min rättning på jobbet samt ha folk på middag både lördag och söndag. Så måste gå och injicera c-vitamin nu för att mota bort den. Alernativt lägga mig på soffan, kolla ett avsnitt av The Bold Type och försöka sova lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback