Yoga och kritiker

Har extremt stel rygg efter att ha lyft för mycket vikter. Skulle ha slutet lyfta och vilat, men blev getsad av att andra kvinnor på gymmet är jämnstarka (nu lite starkare) än jag. Idiotiskt jag vet, beter mig som en man alternativt allierad med patriarkatet. Är meningen att man som feminist ska lyfta andra kvinnor inte tävla mot dem, jag vet, men det är svårt att låta bli. Är iofs inte ens en riktig tävling utan den utspelar sig helt i mitt huvud. Tack patriarkatet för att deu parkerat dig där. I vilket fall har jag börjat göra yoga dagligen för att råda bot på stelheten. Idag var det dock sjukt mycket andningsövningar. Känns helt meningslöst så drack kaffe under tiden i sann zen-anda. Grillade för några vänner häromdagen. Var lite besviken på revbenspjällen även om beef short rib blev sjukt goda. Hade dock köpt, för ovanlighetens skull, för lite av dem. Saken blev inte bättre av att Duncan skulle poängtera att revbensspjällen inte var så goda. Jag försökte säga att jag inte bett om kritik, och definitivt inte om ärlig kritik. Han fortsatte dock och tyckte tydligen inte om salladen heller. Ingen mat för honom på en vecka det hör man ju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback